onsdag 3 april 2013

Banan- & kokospannkakor paleo

Egentligen är jag inte så förtjust i bananer, men det här var ju jättegott! Till min stora förvåning liksom! Just det här receptet kommer från bloggen Under vårt tak, som jag hittade till rätt nyligen. Nästa gång gör jag nog fyra pannkakor istället och försöker få dem lite tunnare. Mina tre pannkakor blev rätt tjocka. Maken provsmakade en tugga, men gav bara en tvåa i betyg pga kokossmaken. Yngste sonen provsmakade och gav en femma i betyg tack vare kokossmaken. Från mig blir det en klar fyra. Färsk ananas var galet gott till! Ska testa bananpannkakorna till frukost någon dag när jag behöver stå mig länge!

Banan- & kokospannkakor paleo

2-4 st pannkakor

4 ägg
1 banan (våra ekologiska bananer var små så jag tog 2!)
½ dl kokosmjölk
1 dl riven kokos
2 krm äkta vaniljpulver

Kokosolja att steka i

Lägg alla ingredienser i en mixerkanna och mixa med stavmixern till en smet. Stek pannkakorna i en stekpanna med lite kokosolja på medelsvag värme några minuter på varje sida.Servera med frukt eller bär.

2 kommentarer:

  1. Hej Mrs J

    Visst är det härligt med pannkakor! :)
    Roligt att du hittat till oss och testat våra pannkakor.

    Tack för din länkning och ha en fortsatt fin helg!

    /Jenny & Magnus

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Har provlagat pannkakorna idag igen och är fortfarande farligt förtjust i dem :-)

    SvaraRadera